Wybierz język

Drążek osiowy: wyniki testu

Nasz najpopularniejszy drążek osiowy: RE-AX-2091

Ta część jest montowana w ponad 2 mln samochodów w Europie – najczęściej w Renault Megane MK II 03 oraz Renault Scénic II.

Informacje na temat drążka osiowego

Drążek osiowy jest również znany jako drążek kierowniczy. Jest to integralna część układu kierowniczego samochodu. Z jednej strony łączy się z ramieniem zwrotnicy.

Z drugiej strony może łączyć się z drążkiem środkowym lub bezpośrednio z przekładnią kierowniczą. Przenosi on siły osiowe na ramię zwrotnicy, gdy kierownica obraca się. W skrócie: jest to niezbędny element układu kierowniczego.

MOOG RE-AX-2091

Zalety produktu

  • Wyższa wytrzymałość drążka
  • Wyższa wytrzymałość przegubu kulowego
  • Lepszy ruch sworznia
  • Zwiększona trwałość elementów
  • Łatwiejszy montaż końcówki drążka kierowniczego MOOG niż w przypadku części OEM
ct_1
Możliwe objawy zużycia lub uszkodzenia
  • Samochód może ściągać na jedną stronę
  • Nierównomierne zużycie bieżnika opony
  • Niewycentrowana kierownica
  • Hałas/luz
  • Wyczuwalny luz kierownicy
Powiązane końcówki drążka kierowniczego i osłony gumowe
  • Końcówki drążka kierowniczego najlepiej wymieniać parami (obie wewnętrzne lub obie zewnętrzne)
  • Wymiana końcówek drążka kierowniczego wpłynie na ustawienie zbieżności kół. Po wymianie końcówek drążka kierowniczego zalecane jest przeprowadzenie ustawienia zbieżności kół.

 

Jak dobry jest drążek osiowy MOOG®?

Prowadzone na szeroką skalę testy wykazały, że MOOG® spełnia lub przewyższa wymagania dla części OEM w kategoriach, które mają zasadnicze znaczenie dla wewnętrznej końcówki drążka kierowniczego. Kompletne wyniki podane są w tabeli porównawczej.

ct_2

 

Wyniki testu: podsumowanie

Testy potwierdziły, że części MOOG zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażerów.

  • Długie przebiegi międzyokresowe i wysoki poziom bezpieczeństwa. Wytrzymałość przegubu kulowego i drążka musi być na tyle wysoka, aby zapewnić długotrwałą eksploatację oraz bezpieczeństwo. MOOG® wykorzystuje materiały, które odznaczają się taką samą lub nawet wyższą wytrzymałością niż części OEM.
  • Sprawne działanie przegubu kulowego. Jeśli obrót jest utrudniony, elementy przegubu kulowego lub inne części układu kierowniczego mogą ulec uszkodzeniu. Produkty MOOG® spełniają wymagane wartości lepiej niż części OEM, bez żadnego kompromisu w zakresie wytrzymałości na wyciąganie trzpienia kulowego.
  • Wytrzymałość trzpienia na wyciągnięcie. Jeśli wytrzymałość trzpienia na wyciągnięcie jest za niska, element kulowy może ulec wysunięciu z obudowy, powodując utratę kontroli nad samochodem. Przegub kulowy drążka kierowniczego MOOG® odznacza się taką samą wytrzymałością na wyciąganie jak część OEM.
  • Łatwiejszy montaż. Końcówki drążka kierowniczego MOOG® mają również specjalne rowki, które są dodatkową zaletą w stosunku do części OEM, ponieważ ułatwia to ich instalację.
Powiązane historie
{{lede.date | date:'dd-MMM-yyyy'}}{{lede.tags.length > 0 && lede.date ? ' | ' : ''}}{{lede.tags.join(', ')}}
ładowanie...