Wybierz język

Jak uniknąć zużycia i korozji PRZEGUBÓW KULOWYCH

 

Przegub kulowy łączy wahacz trójkątny ze zwrotnicą układu jezdnego samochodu.

Ze względu na drgania układu i kierowanie pojazdem przegub kulowy nieustannie porusza się. W związku z tym jest narażony na zużycie.

Zużyta część wymaga wymiany.

CO POWODUJE KOROZJĘ PRZEGUBU KULOWEGO?

Zwrotnica posiada otwór umożliwiający montaż sworznia. Krawędzie tego otworu mogą uszkodzić górną część osłony zabezpieczającej sworznia kulistego, w rezultacie ograniczając szczelność części.

Uszkodzenie osłony zabezpieczającej może doprowadzić do przenikania wody i małych cząstek takich jak piasek, do wnętrza obudowy sworznia kulowego. Z czasem prowadzi to do korozji przegubu kulowego.

W rezultacie sworzeń szybko ulegnie uszkodzeniu i wymagana będzie jego wymiana.

JAK ZABEZPIECZYĆ PRZEGUBY KULOWE W AUTACH RENAULT?

MOOG dodaje specjalne plastikowe zabezpieczenie do przegubów kulowych w autach Renault. Płytka zabezpieczająca posiada wytrzymałą i gładką powierzchnię chroniącą osłonę zabezpieczającą przed uszkodzeniem, co zapewnia lepsze uszczelnienie i wydłużoną żywotność przegubu kulowego.

Plastikowa płytka z jednej strony posiada wskazówkę montażową. Zawsze należy stosować się do tej wskazówki przy montażu sworznia kulowego w zwrotnicy. Dzięki temu można mieć pewność, że płytka zabezpieczająca pozostanie na swoim miejscu.